Παρασκευή 10 Απριλίου 2015

Μεγάλη Παρασκευή


Τὴν ἄβυσσον ὁ κλείσας, νεκρὸς ὁρᾶται· καὶ σμύρνῃ καὶ σινδόνι ἐνειλημμένος, ἐν μνημείῳ κατατίθεται, ὡς θνητὸς ὁ Ἀθάνατος. Γυναῖκες δὲ αὐτὸν ἦλθον μυρίσαι, κλαίουσαι πικρῶς καὶ ἐκβοῶσαι· Τοῦτο Σάββατόν ἐστι τὸ ὑπερευλογημένον, ἐν ᾧ Χριστὸς ἀφυπνώσας, ἀναστήσεται τριήμερος

Ωιμένα,ωιμέ!

Την όψη,φίλες,τη γλυκειά του Γιου μου
δε βλέπω,πουν’το χρώμα κι θωριά του;

Γυναίκες,τα θολά του μάτια ως είδα
αχ,ας πεθάνω…δεν μπορώ να ζήσω…
ασήκωτη η ζωή…κάντε μου δρόμο.

Συ πούρθες για καλό όλων των ανθρώπων,
Γιέ μου ακριβέ μου,γιατί πάσχεις έτσι;
Ποια τα’αμαρτήματα σου που πληρώνεις;
Τα χέρια σου είναι αμόλευτα από αίμα,
χείλη και στόμα αγνά και τ’άλλα μέλη,
ψυχή καθάρια κι άδολη η καρδιά σου.
Πώς με ληστές σε βλέπω σταυρωμένο;

Δεν είναι εχθρού παγίδα ό,τι παθαίνεις,
φίλος σε θανατώνει,που στους φίλους
με το ψωμί τον δείχνεις από λύπη
μην πράξη το κακό,μα δεν το νιώθει.

Δύστυχη,ποια τα μάτια πράξη βλέπουν!
φρικτή κι ανείπωτη που θανατώνει.
Παιδί μου,ωιμένα,η ολάδικη σφαγή σου!
και πάλι ωιμέ!Πόσο φρικτά τελειώνεις.

Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου