Σάββατο 5 Ιουλίου 2014

Κύριλλος Αλεξανδρείας: Η κατάρα του Αδάμ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8ο

   ''Πρέπει να εξετάσομε πως ο προπάτορας μας Αδάμ μετέδωσε σ’εμάς την τιμωρία του εξαιτίας της παράβασής του.Άκουσε δηλαδή,«Είσαι χώμα και θα καταλήξεις σε χώμα»,και έγινε από άφθαρτος φθαρτός και βρέθηκε κάτω από τα δεσμά του θανάτου.Κι επειδή μετά την καταδίκη του σε θάνατο έκανε παιδιά,όσοι προήλθαν από αυτόν,ως προερχόμενοι από φθαρτόν,γίναμε φθαρτοί.Έτσι είμαστε κληρονόμοι της κατάρας του Αδάμ.Βέβαια δεν τιμωρήθηκαμε οπωσδήποτε,επειδή είμαστε συνένοχοί του στην παρακοή της εντολής που δέχθηκε,αλλά επειδή,όπως είπα,αφού έγινε θνητός μετέδωσε την κατάρα στους απογόνους του.Γίναμε δηλαδή θνητοί από θνητό.Ο Κύριός μας όμως Ιησούς Χριστός που χρημάτισε δεύτερος Αδάμ και μετά την πρώτη δεύτερη αρχή του ανθρώπινου γένους μας μας αναμόρφωσε σε αφθαρσία,καταφέροντας πλήγμα στο θάνατο και καταργώντας τον με την ίδια του τη σάρκα,και έτσι καταργήθηκε μέσω αυτού η δύναμη της παλαιάς κατάρας.Γι’αυτό λέγει ο πάνσοφος Παύλος «Όπως με τον Αδάμ πεθαίνουν όλοι,έτσι και με τον Χριστό θα λάβουν όλοι ζωή».
 
Άρα λοιπόν η καθολική και γενικώτατη τιμωρία από την παράβαση του Αδάμ είναι η φθορά και ο θάνατος,και όμοια η λύτρωση όλων γενικά έγινε από τον Χριστό.Γιατί πέταξε από πάνω της η ανθρώπινη φύση με την παρέμβαση του το θάνατο που της είχε επιβληθεί,επειδή είχε γίνει φθαρτός ο πρώτος άνθρωπος.Ο πατέρας όμως του καθενός μας,μολονότι αγιάσθηκε από το άγιο Πνεύμα και έλαβε την άφεση των πλημμελημάτων του,ωστόσο δεν θα μεταδώσει το δώρο και σ’εμάς.Γιατί είναι ένας αυτός που μας αγιάζει όλους και μας δικαιώνει και μας επαναφέρει στην αφθαρσία,ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός,και έρχεται από αυτόν εξίσου το δώρο σε όλους.Άλλο όμως είναι η άφεση της αμαρτίας,και άλλο η κατάργηση του θανάτου.Και καθένας βέβαια κερδίζει την άφεση από τον Χριστό των πλημμελημάτων του μέσω του αγίου Πνεύματος,αλλά από κοινού όλοι απαλλασόμαστε από την τιμωρία που μας επιβλήθηκε στην αρχή,εννοώ την τιμωρία του θανάτου,που έπεσε σε όλους όμοια με τον πρώτο που υποτάχθηκε στο θάνατο.Γι’αυτό λοιπόν λέγει και ο πάνσοφος Παύλος,ότι «ο θάνατος κυριάρχησε από τον Αδάμ μέχρι τον Μωυσή και επάνω σ’αυτούς που δεν είχαν αμαρτήσει,όπως αμάρτησε ο Αδάμ»,και η ποινή του θανάτου κράτησε όσο κράτησε ο νόμος.Όταν όμως ανέλαμψε ο Χριστός,ήρθε η δικαιοσύνη,που μας δικαίωσε με τη θεία χάρη και απομάκρυνε από τα σώματά μας την φθορά.''

Κατά ανθρωπομορφιτών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου